Mitä ongelmaa ratkaistiin ja miksi?
● Sosiaali- ja terveydenhuollon arvioinnissa käytössä valtava määrä tietoa – miten saadaan kaikkien arviointiin osallistuvien työpöydälle sama tieto helposti, ilman exceleitä?
● Tiedot muuttuvat, päivittyvät ja niitä on saatavilla erilaisin luokituksin – miten varmistetaan että kaikki asiantuntijat katsovat samoja numeroita?
Mitä tehtiin?
● Tunnistettiin konkreettinen tarve ja suunniteltiin kevyt ratkaisu jatkotestausta varten.
● Käyttöliittymän prototyyppi, Tietoikkuna, joka esittää tietoa jo olemassaolevasta indikaattoripankista, THL:n Sotkanetistä. Käyttöliittymä poimii tietopohjasta valitut indikaattorit ja näyttää niistä uusimman käytettävissä olevan tiedon tietyllä aluerajauksella.
Tulokset?
● Arviointiin osallistuvat asiantuntijat voivat käyttää samaa tietoa helposti.
● Kaikki arvioinnissa käytettävä tietoa on avointa ja kaikki ovat samalla viivalla tiedon saatavuuden näkökulmasta.
Mitä seuraavaksi?
● Kevyttä kehittämistä ja kokemusten kartuttamista